מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

בדיקות דם

אני כבר לא זוכרת למה, אך לפני כמה שבועות התעוררה פתאום השאלה על רמת הכולסטרול בדם. אולי אמא שלי זרקה מילה על כמות השומן שאני אוכלת או אולי בעקבות קריאה בבלוג אחר … בכל אופן, בדקתי וגיליתי שלא עשיתי בדיקות דם כבר שנתיים. לא נוראה, אני מרגישה בסדר גמור, אך מהסקרנות החלטתי לערוך בדיקה. וגם כדי שאמא תרגעה … 😉

החלטתי וקבעתי תור לבדיקות. גם הזדמנות טובה לראות את המרפאה הקרובה לנו אחרי מעבר הדירה …

עשיתי את הבדיקות והתוצאות הפתיעו אפילו אותי! ניחשתי שיהיו טובות אבל לא ידעתי עד כמה … אחרי שנתיים עם הרבה (אפילו הרבה מאוד) חמאה, שמנת, בשרים שמנים ועופות עם השומן וכן הלאה, הנה התוצאות:

  • ה- HDL היה 83 (79.8 לפני שנתיים) כאשר הגבולות של קופ"ח הינן 40-85
  • הטריגליצרידים היו 55 (37.9 לפני שנתיים) כאשר הגבולות של קופ"ח הינן 35-170

נראה שאמשיך לאכול חמאה בלי הגבלה! 😉

(וכנראה בכל זאת לשים קצת יותר לב לכמות הפחמימות שאני מרשה לעצמי …)

6 תגובות על “בדיקות דם

  1. idit
    דצמבר 11, 2012

    הטריגליצרידים בכל זאת עלו לא מעט.מדוע?

    • Dina
      דצמבר 11, 2012

      כן, הם עלו אך הם עדין יחסית נמוכים 😉

      אני לא יכולה להגיד בוודאות אבל יש לי ניחוש – פחות הקפדתי על הפחמימות וסוגיהן לאחרונה …
      שמתי לב שגופי די רגיש ומגיב מיד וקבלתי רמז גם מתוצאת הסוכר בצום. אני די בטוחה שהיתי תרום סוכרתית לפני שהתחלתי LCHF.

      (יכול גם להיות סיבות אחרות כמו למשל לחץ בחיים או כוס יין אחת הרבה מדי. דברים כאלו משפיעים על רמות הורמונים שונים או תפקוד הכבד וכו' וזה בתורו משפיע על רמת סוכר בדם והפיכתו למצב אחסון כטריגליצרידים.)

  2. אורנית לוי
    ינואר 29, 2013

    חייבים לשמור על הכולסטרול! לא שווה כל החמאה הזו, אפילו שזה טעים, אם הבריאות נפגעת ולצערי אני יודעת זאת מאבא שלי. במיוחד כשיש היום כל כך הרבה מתכונים בריאים וטעימים לא פחות ממתכונים סתם משמינים ולא בריאים.

    • Dina
      ינואר 29, 2013

      היי אורנית,
      האם קראת את יתר הבלוג? למשל הרשומות שמסבירות על כולסטרול? כדאי! כך אולי תביני שכולסטרול חשוב לנו מאוד לתפקוד תקין. 🙂

      בכל מקרה, דוקאה חמאה עם כל השומן הרווי שלה מאוד טובה כדי להעלות את ה- HDL.

  3. דן
    אפריל 2, 2013

    למה לא ציינת את הLDL ?

    • Dina
      אפריל 4, 2013

      כי לפי דעתי ה- LDL לא ממש רלוונטי. הבדיקה הינו מחושבת לפי נוסחה שלא בהכרח נותן את "האמת". (קודם כל על כמות אבל גם על איזה סוגים LDL מדובר.)

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-דצמבר 10, 2012 מאת ב-כללי, נסיון אישי ותויגה ב-, , , , , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 520 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 64,730 hits
