מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

חשבון נפש

כאשר שיניתי את צורת האכילה שלי לשיטת ה- LCHF, לא היתה לי שום בעיות להמשיך ולאפות לשאר המשפחה והחברים. יכולתי להוציא מהתנור מגש אחרי מגש עם לחם שיפון או עוגיות חמאה, ולהכין עוגות יום הולדת פיסוליות עם קרמים טעימים, ללא שום רצון לטעום אפילו חצי פירור.

לפני כמה ימים החלטתי להמציא מתכון חדש לספר והכנתי עוגיות ללא קמח והמתקתי אותן עם טרוביה (ערבוב של סטיביה ואריטריטול). מצאתי את עצמי אוכלת את העוגיות בלי סוף.

——–

לקראת סוף שבוע שעבר דפקו אצלנו בדלת שלוש סבתות וסלסלת כולטוב ענקית בידיהין. הן היו משלחת מהשכנים וברצונן להזמין אותנו כדי "להרים כוסית ולהכיר את יתר הקומונה". אז למחרת בערב נגשנו לשכנים וראינו אסיפה של כ- 20 קשישים וקשישים מבוגרים יותר, שפתחו שולחן עם עוד מטעמי מפעליהם. הם מאוד הדגישו שכל התוצרת כשרה ו"נא קחו חתיכת שטרודל". האם אתם יודעים כמה זה קשה להגיד "לא תודה" בגרמנית לוקלת לסבתות חמודות בנות 80?

אכלתי, היה טעים, וכל היום למחרת רק חפשתי איזה פחמימות קמחתיים וסוכרתיים אני עוד יכולה לאכול …

———

יש ספר שוודי מאוד טוב על התמכרות לסוכר שלצערי עדין לא תורגם לאנגלית – "פצצת הסוכר במוח שלך" מאת ביטן יונסון, אחות מוסמכת שבעצמה היתה מכורה לאלכוהול וסוכר.

בספר היא מסבירה בפשטות מה זה בכלל התמכרות (גם שינוי כימי במוח וגם התנהגות ספציפית), ההבדלים בין "התמכרות" ו"שימוש מזיק", איך כל ההתמכרויות קשורות אחת לשניה בין עם מדובר בעישון, סמים, קניות, סקס, או סוכר, ושגמילה מאחת לפעמים אינה גמילה אלה רק מעבר לחומר אחר. בספר היא גם כותבת על דרכי ותהליכי גמילה ונותנת הרבה סיפורים של אנשים שעברו את זה בעצמם. בקיצור, ספר ששווה שיתורגם!

כמובן שהספר גרם לי לחשוב … אני די בטוחה שאני לא מכורה לסוכר, הרי אני לא מחפשת קיוסקים פתוחים באמצע הלילה כדי לקנות משהו מתוק או עושה קניות ממתקים ענקיים ומספרת סיפורים שזה לאיזו מסיבה וכו' ואח"כ אוכלת הכל בעצמי בסתר. אך אני תוהה איפה הגבול בין התמכרות לשימוש מזיק … הרי לפעמים אני מגלה שקניתי משהו מלא סוכר גם כאשר לא התכוונתי. (קורה בעיקר כאשר אני נוסעת לאיקאה – יש שם שוקולדים משוודיה …) ושמתי גם לב שבזמן האחרון אני מרבה לחשוב על כל העוגות שאני כבר לא אוכלת … האם אחרי כל כך הרבה שנים רק עכשיו התחלתי שלב של אבל? (מעניין שזה קורה גם לאלו שלא נחשבים כמכורים!)

אז איפה הגבול בין התמכרות לשימוש מזיק? דבר אחד אני יודעת – קמח וסוכר בהחלט ממכרים! ולא כל אחד יכול לקחת רק ביס קטן או טעימה ללא השלכות …

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-ספטמבר 25, 2012 מאת ב-כללי, נסיון אישי ותויגה ב-, , , , , , , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 520 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 64,730 hits
