מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

תודה ד"ר דוויס!

הרופא היקר, שכתב את הספר "Wheat Belly", ממשיך להתנסות במטבח ולחלוק את המתכונים שלו. לכבוד חג ההודיה הכין פאי דלעת מסורתי, ללא קמח ואף ללא סוכר.

אני לא הכי אוהבת הפאי דלעת הזה של האמריקאים, אבל היות ובעלי כזה (ז"א אמריקאי) החלטתי להכין לו פאי אחת לשבת. מה אגיד? נראה שאפילו אני יכולה ללמוד לאהוב פאי דלעת! 😉

כדי להקל עלינו המקומיים המרתי את המתכון למידות מובנים יותר … 😉

פאי הדלעת של ד"ר דוויס

לתחתית מערבבים:

  • 300 מ"ל אגוזי מלך טחונים
  • 60 מ"ל זרעי פשתן
  • 1 כפית קינמון
  • 1/2 כפית אבקת קקאו
  • 1 ביצה גדולה
  • 100 ג' חמאה מומסת

לבלילה מערבבים:

  • 475 מ"ל מחית דלעת
  • 220 ג' גבינת שמנת (30%)
  • 2 ביצים גדולים
  • 100 מ"ל חלב קוקוס
  • 2 כפיות תמצית וניל
  • 2 כפיות קינמון
  • 2 כפיות אגוז מוסקט
  • 1 כפית זנגוויל (טחון)
  • סטיביה לפי טעם
  1. מכינים את עיסת התחתית ומשטיחים, גם במעלה הדפנות, בתבנית פאי בגודל 23 ס"מ.
  2. מכינים את הבלילה ושופכים על התחתית.
  3. אופים בתנור של 190 מעלות צ' כ- 40 דקות.

כמה הערות שלי: (הרי אי-אפשר בלי ;-))

  • לי יש רק תבנית פאי של 26 ס"מ – גם עובד טוב.
  • בטעות שכחתי להוסיף את אגוז המוסקט – מעשה פרוידיאנית? 😉 (אישית לא מדי אוהבת אגוז מוסקט)
  • לפי דעתי הבלילה היתה מספיק מתוקה גם בלי הסטיביה אבל היות ואני יודעת שהמתיקות נעלמת קצת באפיה, וגם שלא רק אני אלה אחרים אוהבי יותר מתוק יוכלו את הפאי, החלטתי בכל זאת להוסיף סטיביה. אני הוספתי 30 טיפות סטיביה נוזלית.
  • אני לא בטוחה לשם מה מוסיפים חלב קוקוס – האם לטעם או למרקם – אבל נראה לי שאפשר גם שמנת רגילה (38%). אולי אנסה בפעם הבאה.
  • אם רוצים תחתית פרווה, אפשר כמובן להשתמש בשומן קוקוס במקום חמאה. ואגב, אשתמש בתחתית הזאת לפאים אחרים. אולי אפשר אפילו להכין עוגיות ממנו …

2 תגובות על “תודה ד"ר דוויס!

  1. אמנון
    דצמבר 6, 2011

    הסטיביה מצויינת. אני משתמש בטיפות סטיביה גם למוצרי חלב. כמו יוגורט וגבינות. וגם לשתיה קרה . ברשותכם המליץ על המוצר שאני משתמש . בשם סטבינול עם הציור של ציפור

    • Dina
      דצמבר 6, 2011

      היי אמנון,
      היכן אתה קונה אותו? בנתיים מצאתי רק סטיביה (נוזלי) של חברת גפן, אבל די יקר …
      אחותי הביאה לי מקנדה סטיביה באבקה. מספיק להרבה מאוד זמן אבל קשה יותר לערבב טוב עם יתר החומרים …

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-דצמבר 4, 2011 מאת ב-מתכונים ותויגה ב-, , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,038 hits
