מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

הממשלה אישרה …

יש היום כתבה ב- ynet … ומדברים על זה בכל מבזקי החדשות.

ראשית ברצוני לציין שאני חושבת שזה חשוב מאוד שהשרים שלנו דנים בנושא. חלק מהם גם היו מרוויחים מליישם אורח חיים בריא יותר. 😉

את תחושת "יום הדין" אני מקבלת כי כאשר כותבים "מבוססת על המלצות שנבחנו והוכחו יעילות במדינות שונות" משום מה יש לי הרגשה שרוב ההמלצות מתבססות על המלצות שיש בארה"ב (יותר לחם ופירות לסוכרתיים) ודנמרק (מס השומן) וכו', ז"א הרחבה של אותם ההמלצות שיש כבר חמישים שנה, ואנחנו רואים איך הן לא עובדות אלה רק מגבירות את הבעיה. (אילו היו מבססות את ההמלצות על משקורה למשל בשוודיה הינו רואים כותרות יותר גדולות – "תוכל חמאה ותרד במשקל" למשל … 😉 )

אז מהן ההמלצות? הנה רשימה מהכתבה, עם כמה הערות משלי (לא יכולתי לעמוד בפיתוי 😉 ) :

"רשויות מקומיות: הקמת מתקני ספורט"

אני רואה את הגנים החדשים עם מתקני החדר כושר שכל אחד יכול להשתמש בהם, אבל אני לא רואה אף אחד באמת משתמש בהם. אני יודעת מעצמי שכבר כמה וכמה פעמים רציתי ללכת ולנסות את המתכנים אבל פשוט לא יוצא לי. אז איך הרשויות יגרמו לאנשים כן לנצל אותם?

"כיבוד קל בעבודה: פירות וירקות"

נחמד דווקא, בקשר לירקות. אבל מתי יבינו שפירות אינם שווה ערך לירקות??? פרי מדי פעם יכול להיות אפשרי בדיוק כמו ממתק אחר. מדי פעם!

"בתי הספר: בלי מזון משמין"

הללויה! האם זה אומר שאין יותר משקאות קלים וחטיפי גרנולה מלאי סוכר במכונות? או שיהיה אפשרי לקבל בקפטריות שניצל ללא פירורי לחם?

"איסור על מכירת מזון המכיל מרגרינה"

אה, הנה זה בא! "לעודד את הצרכן הישראלי להעדיף רכישת מוצרי מזון בעל ערך תזונתי גבוה, כמו לחם מחיטה מלאה" לאכול יותר חיטה מלאה … (מה זה בכלל עושה מתחת לכותרת על מרגרינה?) אבל להגביל שומן טרנס – אני בעד! ועוגות פרווה אפשר להכין עם שומן קוקוס. 🙂

"מסעדות: יחוייבו לציין ערך קלורי"

ולמה זה טוב? היה עדיף שיסמנו הרכב הפחמימות, שומן, וחלבון שיש באוכל. הרבה יותר יעיל.

"משרד החקלאות: פיתוח זנים בריאים יותר"

המממם … ראינו מה קרה לחיטה, רק שלא יקרה אותו הדבר לירקות …

"חדר כושר: לא צריך אישור רופא"

מה אגיד … לא כל אחד יכול ללכת לחדר כושר … ולא לכל אחד זה מומלץ … בדרך כלל אני בעד שכל אחד ייקח אחריות על עצמו ועל הבריאות של עצמו … אבל יהיה מעניין לראות מה יקרה כאשר המסכן הראשון שיתמותת בחדר כושר כי לא היה בריא מספיק יטבע את המקום …

ולסיכום – הלוואי שאני טועה ושהממשלה וכל שאר המבשלים את התוכנית באמת חוקרים ולומדים את אשר קורה במדינות אחרות בעולם ומסיכים את המסכנות המתבקשות בהתאם, ולא הולכים כמו עדר בטלם אחרי תגידי המזון והתרופות …

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-נובמבר 28, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,080 hits
