מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

לכעוס או לבכות?

סיימתי לקרוא את הספר "Wheat Belly" מאת הרופא קרדיולוג וויליאם דוויס.

ואני לא יודעת איפה להתחיל … (מרוב דברים מעניינים, מעצבנים ועצובים שקראתי.) אולי סתם מההתחלה? 😉

ד"ר וויליאם דוויס הינו קרדיולוג כבר עשרות שנים ומשך הזמן הספיק לטפל באלפי פציאנטים. האנשים שבאו למרפאה שלו בדרך כלל סבלו גם מבעיות אחרות, כמובן בין היתר מהשמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה, וכו'. למזלם של הפציאנטים שלו, ד"ר דוויס היה רואה מעבר לתחום ההתמחות שלו והיה מציע לחולים "טיפים" מועילים לבעיות האחרות שלהם. בעיקר היה ממליץ לחולי הסוכרת להוריד את כמות הלחם מחיטה המלאה "הבריא" שהתזונאים ואירגוני הסוכרת היו ממליצים לסוכרתיים לאכול. הוא פשוט סבר שאם לחם (מכל סוג) מעלה את סוכר הדם אז כדאי להוריד את זה מהתפריט של הסוכרתי. ולא התכוון ליותר. פתאום החולים שלו שהורידו את הלחם מהתפריט, חזרו אליו עם עוד כל מיני תופאות חיוביות – הבולטים היו ירידה במשקל וברמות האינסולין שנזדקו להן, אבל היו גם שיפורים בלחץ דם, כאבי פרקים, זיכרון, בעיות עור ועוד. בהתחלה הרופאה חשב ש"זה קורה", אחר כך "צירוף מקרים", אך אחרי כמה מאות מקרים כאלו הוא התחיל להבין שיש פה משהוא אחר. ותהחיל לחקור.

התוצאה הינה הספר "Wheat Belly" ואלפי פציאנטים שהבריאו מבעיותיהם.

אז מה גילה ועל מה הספר?

הספר מחולק לשלושה חלקים:

  1. היסטוריה של החיטה – החיטה של היום אינה אותה החיטה שאכלו פעם. היא עברה כמה גילגולים גנטיים והחיטה הנפוצה של היום פותחה לפני כ-50 שנה. (מעניין שכמות חולי הצליאק גדלה כפי ארבע באותה התקופה ולא רק בגלל שיותר קל לגלות את המחלה!)
  2. איך החיטה משפיעה על הגוף ואלו מחלות היא יוצרת – חוץ מצליאק והעלת רמת הסוכר בדם, יש עוד כמה בעיות רפואיות שמקורן בחיטה שאנו אוכלים: למשל  מחלות לב, תסמונת המעי הרגיז (IBS) ומחלות אוטואימוניות של הפרקים. כמו כן, החיטה משפיעה לרעה על אוסטיופורוזיס, הזדקנות הגוף (AGE), יכולה לגרום למחלות נוירולוגיות במוח ובגוף, גורמת להתמכרות לסוכר ופחמימות, מעלה את התיאבון ועוד ועוד.
  3. איך להפסיק עם החיטה – בחלק הזה ד"ר דוויס נותן עצות איך להפסיק עם החיטה ומה אפשר לאכול במקום, רשימות של מוצרים עם חיטה שכדאי להמנע מהם, והרבה רעיונות של תפריטים ואף מתכונים.
בסוף הספר יש גם 15 עמודים ביבליוגרפיה למי שמעוניין לקרוא בעצמו מחקרים בנושא. אפשר גם להכנס לבלוג של ד"ר דוויס ולקרוא תגובות של אנשים שהתפטרו מהחיטה באוכל שלהם והתוצאות הכמעט קסומות שחוו בעקבות הצעד הזה.
אז קראתי את הספר, ואני לא יודעת האם לכעוס או לבכות … (את האמת שגם צחקתי קצת פה ושם הודות לסגנון הכתיבה מלאת הומור של הרופאה הטוב.)
אני מאוד מקווה שהספר יתפשט מחוץ לארה"ב – היא חובת קריאה לכל אחד שבריאות הגוף יקרה לו!
מודעות פרסומת

2 תגובות על “לכעוס או לבכות?

  1. עידית
    ינואר 31, 2012

    האם תוכלי לכתוב מה האלטרנטיבות לקמח?
    ומידי פעם לפרסם מתכונים שלו?
    תודה

    • Dina
      ינואר 31, 2012

      הממם… תחליף לקמח – תלוי ל-מה…
      באפיה אפשר להשתמש בקמח שקדים (שקדים טחונים דק) או קמח קוקוס (זה לא קוקוס טחון אלה מוצר עשוי מבשר הקוקוס שנשאר אחרי שמוציאים את כל הנוזלים, לא מצאתי בארץ) או דברים דומים.
      להסמיך רטבים או מרקים אפשר להשתמש בשמנת, גבינה לבנה שמנה, חלב קוקוס, ביצה וכו'

      אשתדל להוסיף כמה מתכונים חדשים בקרוב 🙂 מה הית רוצה לראות?

רוצה להוסיף תגובה?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,019 hits
%d בלוגרים אהבו את זה: