מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

עוד סיפור שכזה …

היה היה פעם … חוקר בשם Dennis Parsons Burkitt.

הוא מוכר בעיקר בגלל שני תגליות גדולות: אחד, גילה ותיעד סוג של סרטן אצל ילדים (Burkitt's lymphoma). הדבר השני, לפני כ-30 שנים בורקיט הגה הרעיון שרוב "מחלות המעריביות" נוצרות כי אנחנו אוכלים מעט מדי סיבים תזונתיים.

ומאז "כולם יודעים" שסיבים תזונתיים זה דבר טוב וכדאי לאכול כמות יחסית גדולה מהם. הם אמורים לעזור:

  • נגד עצירות
  • בהורדת רמת סוכר בדם
  • נגד סרטן מעי הגס
  • נגד מחלות לב וסוכרת

אממה (אני אוהבת את צליל המילה הזאת!), לא נעשו מחקרים כדי לאמת את הטאוריה שלו… :-O

קפיצה קלה לזמננו – עכשיו אכן כן התחילו לחקור את הנושא ומצאו ש… סיבים תזונתיים לא עוזרים נגד סרטן מעי הגס! אוקיי – אבל מה עם הדברים האחרים? מה הסיבים כן עושים בבטן?

ראשית, סיבים תזונתיים אינם מתפרקים בקיבע אלה יוצאים שלמים למעיים. דבר שלעצמו יכול לסרוט את דפנות המעיים ולגרום נזקים אחרים (כמו IBS ומחלות מעיים אחרות). חוץ מזה כל חיידקי המעיים ניזונים עליהם ונוצרים גזים ונפיחות…

שנית, יש שני סוגי סיבים תזונתיים – ממיסים ולא ממיסים. יש משני הסוגים בכל הצמחים אך בכמויות שונות. הממיסים נמצאים יותר בפירות וירקות והלא ממיסים יש יותר בדגנים, זרעים וכו'. יחד אם זאת – בפירות למשל, יש גם הרבה פרוקטוז… ובדגנים למשל, יש הרבה phytic acid, חומצה אשר קושרת מינרלים חיוניים רבים ומונעת ספיגתם במעיים.

אז איך בדיוק סיבים תזונתיים אמורים להיות טובים לנו?

נ.ב. ואם באמת יש עצירות אז כפית עד שתיים של שמן קוקוס יטפל בעיינין במהירות ויעילות. 😉

מודעות פרסומת

3 תגובות על “עוד סיפור שכזה …

  1. קורא אנונימי
    אוקטובר 11, 2011

    כידוע אנשים לא נותנים לעובדות לבלבל אותם ופשוט ממליצים על מה שהם שמעו אחרים ממליצים. לא שאני חושב שיש באמת רע בירקות ובכמות סבירה של פירות, במיוחד לא לאנשים עם מטבלויזם בריא ומאוד פעילים אבל הם מאוד overrated.
    ובהקשר הזה הנה מאמר שבערך קשור: http://www.second-opinions.co.uk/why-eat-5-portions-1.html
    אגב, כתבתי על זה בתגובות אצל מר קדמוני אבל ראית את הכתבות על זה שרוצים להטיל מס על מוצרים רוויים בשומן? ולתת לילדים עם קולסטרול גבוה סטטינים?…
    (אהה כן, ובסוף הכנתי לאחותי עוגת מוס שיצאה מעולה :], הרולדה אבל קצת אכזבה)

    • דינה
      אוקטובר 12, 2011

      כן, קראתי את הכתבה בוויינט – בושה! וכך גם כתבתי בתגובות. 🙂
      בכלל, התחלתי לכתוב לכל מיני אנשים (כמו ח"כ ד"ר רחל אדטו) בעיניין ומקווה שעוד אנשים יעשו כן, היות וזה חשוב להשמיע את עצמנו!
      חג שמח!

      נ.ב. צר לי לשמוע על הרולדה – לפעמים צריכים לשפר מתכונים לפי הטעם האישי ;-). ואולי תשתף את עוגת המוס?

  2. קורא אנונימי
    אוקטובר 12, 2011

    אוי שכחתי, חג שמח!
    אני מאוד מקווה שפניות יעזרו אבל איכשהו אני בספק, כמו שאמרתי-הם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם(כמובן שבגישה כזו שום דבר לא ישתנה אז ח"ח על היוזמה!).

    אני חושב שאני פשוט אעדיף לא לחפש תחליפים ללחם, יש מאכלים טובים במקום 🙂
    והמתכון בסוף לא LC כמו שרציתי בגלל ההתחתית שעשויה מפצפוצי אורז, אבל היי לפחות הם נטולי סוכר וכוללים פחות בעיות מרוב הפחמימות.
    בעקרון התחתית זה פצפוצי אורז, נוגט(לצערי בזה לא מצאתי אחד נטול סוכר אבל אפשר להכין בבית ואני מניח שיצא טעים גם בלי) ושוקולד מריר ושמים במקפיא עד שמתקשה.
    המוס עשוי כמו טראפלס רק בכמות כפולה של שמנת ועם הקצפה(יותר נכון ממיסים את השוקולד יחד עם כמות שווה של שמנת, שמים במקרר לכמה שעות ואחר כך מוציאים ומקציפים עם שאר השמנת). המוס יצא דיי נוזלי(אבל אחרי יותר זמן במקרר נהיה יותר נורמלי) אז אולי עדיף להכין אחד יותר "קלאסי" עם ביצים.
    ומעל זה הוספתי גאנש שוקולד.

רוצה להוסיף תגובה?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

מידע

ערך זה פורסם ב-אוקטובר 10, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,080 hits
%d בלוגרים אהבו את זה: