מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

קינוח

היום יום רביעי ובעלי הלך לקניות בזמן שעבדתי. הפעם היה לו קל – רק את המוצרים הבסיסים: ביצים, שמנת, וקצבות גבינה. אה, ובצל כמובן! 😉 (היות והוא החליט להחרים את תנובה, קנה עוד קצת שמנת כדי שנכין חמאה בעצמנו. למה לא? טעים דוקא.)

אבל לא על זה רציתי לכתוב אלה על השאלה הנצחית "מה נכין לשבת?" שהרי זה הבסיס לקניות. ועל ההמשך "מה לקינוח?".

שמתי לב שלפני די הרבה זמן נוצרה מין חלוקה ביני לבין בעלי – אני חושבת על המנה העיקרית והוא על התוספות. טוב, חלק מהן כי חלק גם אני מציעה. 😉 אבל משום מה, אף אחד מאיתנו לא חושב על קינוח. די מפתיע, בהתחשב בזה ששנינו אוהביי קינוחים מושבעים. :-O

כשזה רק שנינו בבית, אז לא נוראה. באמת שלא דרוש לי שום קינוח אחרי ארוחה טובה. אני נהנית מהטעמים של המנה העיקרית והתוספות ולא חסר לי כלום בפה. והילדים די התרגלו שארוחות שבת כבר נטולי גם חלה וגם קינוח. (הם שמחים כשיש אורז… 😉 ) אבל בשבת האחרונה היו לנו אורחים, ואבוי, שכחנו להכין קינוח! מה עושים? למזלנו נשארה חפישת שוקולד 85% בארון, אז מהר שברתי אותו לקוביות, ערבבתי קצת שקדים וצימוקים, והוצאתי גם אגוזי לוז ופיסוטקים – הכל מוגש יפה בצלוחיות… נראה שהאורחים נהנו. (הילדים בטוח הופתעו מהעובדה שהיה קינוח 😉 )

והתחלתי לחשוב – למה באמת אוכלים קינוח? אחרי ארוחה דשנה, למי יש מקום לקינוח? מצד שני, אפשר להכין קינוחים ממש טובים מקצפת … 😉

בעוד יומיים שבת ובפתח כל חגי תשרי – איזה קינוחים אתם מתכננים?

4 תגובות על “קינוח

  1. Vered Leb
    ספטמבר 22, 2011

    דינה, אחד הסברות היא כי קינוח במסורת היה באמת משהו שומני (ראי הקינוחים הצרפתיים עתירי השמנת והחמאה, או אגוזים למיניהם). זאת על מנת לתרום לתחושת השובע ועזור בספיגת רכיבי המזון שדורשים שומן לתהליך ספיגתם.
    ואת צודקת, לא בהכרח חייבים אותו באמת…
    בכלל כל הקונספט הזה של מתוק הוא מאד תרבותי ודיי מודרני בסה"כ.

  2. קורא אנונימי
    ספטמבר 22, 2011

    אצל ההורים שלי רוב הזמן אין קינוחים(חוץ מלפעמים שחותכים פרי כלשהו או פעם בהרבה מאוד זמן שמכינים קינוח רגיל לכבוד אירוע מסויים) אבל יש ארטיקים, "לחמים בריאים" ודברים בעייתים אחרים.
    בגלל שאף אחד מהמשפחה שלי חוץ ממני לא אוכל LC כמובן שיהיו קינוחים רגילים מלאי סוכר בחג :](עוגות דבש ודברים כאלו אני מניח),
    למזלי אין לי בעיות של רגישות לסוכר אז אני יכול להרשות לעצמי לאכול את זה פעם בכמה זמן(ואם להאמין לכמה מקורות- העמסת פחמימות פעם בכמה זמן לאנשים עם אחוזי שומן נמוכים ובלי רגישות לסוכר זה דווקא טוב בשביל לעלות קצת את הלפטין).
    וראיתי שהעלת מתכון לפאי גבינה אז שוב, תודה!

  3. עידית
    פברואר 13, 2012

    איך מתגברים על התשוקה למתוקים.
    אחרי אוכל חייבת מתוק

    • Dina
      פברואר 13, 2012

      זה קצת כמו להפסיק לעשן … צריכים להחליט כל פעם ש"לא עכשיו". (אמנם אף פעם לא עישנתי אך שמעתי מאחרים … וגם לי יש התקפים של רצון עז למתוק …)
      חוץ מזה, תבדקי שאין באוכל עצמו משהו שגורם לתשוקה, למשל עגבניות או פרי מסויים וכו'.

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-ספטמבר 21, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, , , , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,019 hits
