מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

להעז לעשות משהו יוצא דופן

אתמול עשיתי משהו שבחיים לא עשיתי ובחיים לא חשבתי שאעשה. כתבתי מיילים למערכות תוכניות רדיו ועיתונות! כנראה אף פעם לא מאוחר מדי לנסות משהו חדש 😉

והינה אשר כתבתי:

שלום [שם מגיש התוכנית/עיתונאי] ועורכים!

שמי דינה [ואני מאזינה קבועה/קוראת את העיתון בד"כ…].

אני כותבת כי חשבתי שאת/ה והעורכים יהיו מעוניינים במשהו קצת שונה – ביום ג' מציינים את יום הקולסטרול הלאומי ע"י בדיקות דם בחינם ויעוץ במקום (בנחלת בנימין בת"א). בטח שמעתם את הפרסומות. 🙂

רק ש…

יש יותר ויותר מחקרים שמראים שקולסטרול גבוהה בפני עצמו לא גורם למחלות לב (ולהוריד את ה- HDL "הקולסטרול הטוב" אפילו מזיק).

יש יותר ויותר מחקרים שמראים שהתרופות נגד קולסטרול גבוה מזיקים לגוף יותר מאשר עוזרים (במיוחד הסטטינים – ואם כבר מדברים על סטטינים, יש מחקרים שמוכיחים שהם לא עוזרים כלל לנשים…).

כל המוסכמות של זה כ-50 שנה בנוגע לשומן רווי וקולסטרול והקשר שלהם למחלות לב מבוססים על מחקרים שגויים.

ואני תוהה…

מי עומד מאחורי היום הלאומי הזה? ז"א, מי מממן…? החסות הינו של האיגוד לחקר מניעה וטיפול בטרשת עורקים, האיגוד הקרדיולוגי בישראל והאיגוד לרפואה פנימית, אבל מי נותן את הכסף תכלאס ליום הזה? האם במקרה כל מיני חברות תרופות?

ואני גם תוהה…

אלו עצות ינתנו שם ועל ידי מי? לצערי לרוב התזונאים והדיאטנים אין מספיק רקע באנדוקרינולוגיה והם נותנים עצות שמושפעים מתעשיות התרופות והמזון.

והכי אני תוהה – האם יש עדין עיתונות שמעוניינת לחקור ולהעמיד "עובדות ואמיתות" על הראש כאשר הם שגויים…***(קישורים למטה)

אני מודה לך שקראת עד כאן 🙂 אשמח לענות על שאלות במידה ואוכל, אני בעצמי עדין לומדת את הנושא. הרי גם אני למדתי כל חיי איך לאכול "נכון" וכשנתקלתי בספרות והכתבות השונות לפני כשנה, זה היה ממש מהפך.

בברכה,

דינה גולדברגר-דוד

נ.ב. אני מתנצלת על שגיות כתיב. אני עולה חדשה כבר מעל 25 שנה … 😉

***אני מצרפת כמה קישורים מאוד מעניינים בנושא:

1) על קולסטרול – תגלגלו למטע לרשימת עובדות. אפשר לקרוא כל נקודה לאורך ע"י לחיצה על המספר. שם אפשר גם למצוא קישורים לכל המחקרים הקשורים. http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm

2) כתבה של עיתונאי גארי טאובס המתמחה בחקירת מחקרים. (הוא גם הוציא כמה ספרים מאוד מעניינים): http://www.nytimes.com/2002/07/07/magazine/what-if-it-s-all-been-a-big-fat-lie.html?scp=1&sq=what%20if%20its%20all%20been%20a%20big%20fat%20lie?&st=cse

3) הרצאה מאת טום נוטון ששווה את כל ה- 50-60 דקות! http://www.youtube.com/watch?v=exi7O1li_wA

באתר של טום נוטון (www.fathead-movie.com) יש גם רשימה טובה של עוד ספרות בנושא קולסטרול (http://www.fathead-movie.com/index.php/recommended-reading).

יש עוד הרבה ואשמח לתת לכל מי שמתעניין!

ברצוני לציין כי אין לי שום אינטרס כלכלי לפרסם את הקישורים או את האנשים האלו. הרצון שלי הינו אך ורק לתת לאנשים עוד מידע כדי שיוכלו להחליט בעצמם איך הם רוצים לחיות, מה לאכול, ואם כן או לא לקחת תרופות שבד"כ גורמים יותר נזק מתועלת. לצערי היום רוב האנשים חושבים שרופאים הם הכל יכול ולא יודעים שהרבה מאוד מאנשי הבריאות השונים מושפעים מתגידים גדולים שהאינטרס הראשי שלהם הינו כלכלי…

תגובה אחת על “להעז לעשות משהו יוצא דופן

  1. אווה בר-אלי
    יוני 13, 2011

    באמת הגיעה הזמן שהציבור יקבל אינפורמציה והדרך הטובה ביותר זה דרך התקשורת. יש מספיק הרצאות ומחקרים שאפשר לשדר ואפילו לפתוח דיון ציבורי.

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-יוני 13, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, , .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 520 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 64,730 hits
