מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

למי שלא יודע שוודית

אני יודעת שלא כתבתי הרבה זמן – פשוט יש לי כל כך הרבה רעיונות בראש לכתוב עליהם שקשה לי לבחור … 😉

אז החלטתי שבינתיים אתרגם כמה משפטים מעוררי מחשבה מהספר "ר/אבולוציאת המזון" של דר' אנדראס אנפלד. אני  מתנצלת מראש אם השפה קצת לקוייה פה ושם, לפעמים קשה לתרגם בול. (אמרתי כבר שאני עולה חדשה מעל 25 שנה? ;-))

מי מחליט:

"השנה 1984. בזמן שהמדענים עדין מתווכחים, פוליטיקאים ושתדלניים אמריקאים חזקים מחליטים בעיניין."

מי מרוויח:

"תעשיות המזון חגגו על הכללים החדשים. משנות השמונים ואילך הן יוכלו לייצר את מזונך מהרכיבים הכי זולים שאפשר, סוכר ועמילן, לדלל אותו במים ובתוספות אחרות ולמכור אותו ביוקר עם הטיעון הבריאותי "לייט". את הטעם המשעמם יוכלו להסתיר בעזרת עוד סוכר, מלח וחומרי טעם."

על מחקרים של קייס:

"בערך כאן [בזמן מחקר הקולסטרול] מתחילים להופיע סימני שאלה. האם [קייס] חיפש את האמת או שרצה רק להוכיח שצדק? אם טעה, האם יוכל להודות בזה?"

על סוכר בדם:

"האם אתה יודע כמה סוכר דמך מכיל כרגע? בערך חמישה גרם. כפית סוכר ענבים. זה הכל, מומס בכחמשת הליטרים של דמך, אם אתה בריא." "… כאשר אתה אוכל צלחת גדולה של פסטא, אורז או תפו"א, יוכלו למעלה ממאה גרם סוכר ענבים לצאת לדמך. דמך שצריך להכיל רק חמישה גרם בכל רגע נתון."

על סוכר ושיניים:

"דניסקו סוכר [חברת מוצרי סוכר] כתבו באתר שלהם שחורים בשיניים לא נגרמים רק מסוכר אלה "בעיקר בגלל הברשת שיניים לקוייה". בהגיון כזה לא צריכים לדאוג בקשר לציאניד, אלה להעדר תרופת נגד."

על שומן רווי:

"חלק גדול מגופנו בנוי מהשומנים הרוויים האלו, גם חלב האם מכיל הרבה מהם. אז איך הם יכולים להיות רעילים?"

"לפי הנחיות התזונה של משרד הבריאות [האמריקאי והשוודי – לא מצאתי המלצות של משרד הבריאות הישראלי בעיניין] כל הילדים "ללא הבדל גיל ומשקל" צריכים לשתות רק חלב דל-שומן, מיום הפסקת הנקתם. משהו אחר נחשב כמסוכן לרמות הקולסטרול של הילדים. אך יש בעיה [במחשבה זאת]. בחלב אם יש כמות שומן הגדולה פי עשר מאשר בחלב דל-שומן, כאשר הרבה מאוד הינו שומן רווי. אם שומן רווי מסוכן אז אמהות מניקות בעצם מרעילות את ילדיהם."

על חרדת השומן:

"בזמן שחרדת השומן התחילה, התחילה גם השמנת היתר. כמה שיותר נזהרנו משומן ככה השמנו יותר."

על קלוריות:

"הקיבעון על קלוריות נכנסות ויוצאות מפספס את השאלה העיקרית: למה?"

על אנשים שמנים:

"… אך לא סביר להניח שהבעיה העיקרית הינה ששמנים מסרבים להרזות. הבעיה הינה שמערכת הבריאות נאחזת בעצות תזונה ישנות שהוכחו במחקרים כלא נכונות."

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-10 ביוני 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-.

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו ל 1,281 מנויים נוספים

Blog Stats

  • 81,820 hits

ארכיון