מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

פליאו

Paleo diet  או "דיאטת איש הקדמון" , הינו עוד צורת תזונה שמיטיבה עם הגוף.  למה? כי היא בנויה על העקרון "מה נועדנו לאכול מבחינה אבולוציונית".

פשוט ולעניין –

מה אכלו בני האדם משך מיליוני שנים? = זה בריא לנו!

  • בשר, דגים, עוף, ביצים
  • ירקות, פירות, שורשים, אגוזים
  • שומן מהחי

מה לא אכלו? = זה יזיק לבריאותינו!

  • סוכר (ובטח לא ממתיקים מלאכותיים)
  • דגנים (וכל הפסטות והמאפים)
  • מרגרינה
  • מוצרי חלב

האם זה אותו הדבר כמו LCHF? לא!

– אבל יש דברים משותפים, בעיקר ההתבוננות על מה נועדנו לאכול ומה הגוף יודע לפרק בצורה טובה ויעילה.

– ויש הדברים המבדילים: ב- LCHF לא אוכלים פירות או שורשים עתירי עמילן, וכן אוכלים מוצרי חלב שמנים.

אז מה לבחור?

תלוי במטרה שלך – האם יש בעית סוכרת? בעית השמנת יתר? אם כן, אז כדאי להימנע מכל דבר שיהפוך לסוכר בגוף, גם פירות ועמילנים, אזי עדיף LCHF.

האם רוצים "רק" תזונה בריאה יותר – אפשר פליאו.

אבל!!! כל בן אדם יחודי ולכן יש לנסות ולמצוא את השיטה האופטימאלית של כל אחד. יש כאלו שטוב להם פליאו בתוספת גבינות שמנות, ויש כאלו שעושים LCHF ללא מוצרי חלב כלל.

תנסו! רק כך תדעו 🙂

והנה קישור שמצאתי היום. אמנם כתוב פליאו אך מתאים גם ל- LCHF 😉

10 סיבות למה לא לאכול פליאו

מודעות פרסומת

2 תגובות על “פליאו

  1. מתן
    פברואר 17, 2014

    ראיתי הרצאות, וקראתי המון דעות לכאן ולכאן, לבסוף החלטתי לנסות את תזונת הפליאו לפרק זמן מוגבל ולראות איך הגוף מגיב. יש המון דברים שמתיישבים טוב בסיפור האבולוציוני. לפני 2.5 מליון שנה, וכנראה שגם לפני 12 שנה הומו ספיאנס התפתח ע"ב תזונה עשירה בשומן וחלבון מן החי, מירקות ומפירות. דגנים בכמויות אותם אנו מכירים , כנראה לא היו חלק מתפריטו.

    אבל.
    בתקופות הקדומות אנחנו מדברים על אוכלוסייה של לקטים וציידים, כלומר אנשים שעוסקים בערך חמש שעות ביום בפעילות גופנית ( לא לצורך המראה החטוב, אלא כדי לצרוך מזון כמובן) . היום לעומת זאת, חמש שעות של פעילות גופנית שבועיות! הם מנת חלקם של מעטים אשר שומרים על גופם כראוי.

    המודרנה הביאה איתה סגנון חיים שפעילות גופנית היא בהחלט לא חלק ממנו.
    והשאלה.
    איך ניתן ליישב את הנתונים ? כלומר יכול להיות מאוד שבעקבות השינוי הכ"כ משמעותי בפעילות הגופנית דורש לבדוק שוב האם נכון לנו להקביל את כמויות השומן מן החי שצרכו הפלאוליתים, לתזונה אותה אנו צורכים? האם השינוי בפעילות הגופנית לא אומר בהכרח שחייבים לצמצם כמויות שומן גם כן.?

    סליחה על החפירה, אבל אשמח אם אדם שבאמת מבין בעניין יענה תשובה שתגרום לי לסדר דברים בראש.

    תודה מראש 🙂

    • Dina
      פברואר 18, 2014

      שלום מתן!
      קודם כל – אחלה שהחלטת לנסות ושטוב לך. 🙂

      גם בקשר לפעילות גופנית יש הרבה דעות ומיתוסים. בקצרה, כפי שאני רואה את זה:
      לא כל יום היו צריכים לצוד וללקט. אם "עבדו" טוב על השגת מזון יום אחד, אז היה אפשר לנוח למחרת. רואים שכך גם קורה אצל העמים שעדין חיים בצורה קדמונית, למשל הבושמנים באפריקה, הם מבלים את רוב זמנם בשיחות וכינוסים חברתיים ולאו דווקה בהשגת מזון.

      עוד הבט הינו חילופי החומרים (מטבוליזם) בגוף. אם יש לך מספיק חומר בניה ושריפה אז אין צורך למלא מאגרים – במילים אחרות, לא תהיה רעב. אך בימינו רוב האנשים כל הזמן ממלאים את הגוף באנרגיה ולא בתזונה ולכן הגוף דורש עוד ואז אוכלים "הרבה מדי".

      זה גם נכון שאנחנו זזים מעט מדי אך הכוונה לאו דווקא שצריכים לרוץ ולקפץ שעות כל יום. הגוף בנוי לתזוזה ולכן מי שעולה מדרגות במקום לנסוע במעלית, או חונה קצת יותר רחוק במקום מטר מהחנות וכו' כן זז. נכון יחסית מעט, אך קצת פה וקצת שם וזה מצטבר. 🙂

      מקווה שעניתי לך. (ואם לא, אז שאל שנית 😉 )

רוצה להוסיף תגובה?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

מידע

ערך זה פורסם ב-אפריל 24, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 519 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 66,019 hits
%d בלוגרים אהבו את זה: