מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

דילמה …

אני אופה.

אני אופה מאז שהיתי ילדה.

אני אופה לחמים, עוגות, עוגיות.

בשבילי אפיה הינה ריפוי בעיסוק.

לפני כשנתיים התחלתי קורס קונדיטורה. אני אופה מעל שלושים שנה ובכל זאת החלטתי ללכת לקורס. רציתי "שיטות מקצועיות", רציתי טיפים, רציתי גושפנקה ותעודה על דברים שכבר ידעתי.

היו לי תוכניות, תוכניות לעתיד. רציתי להתעסק עם משהו שאני אוהבת לשם שינוי. רציתי שהתחביב יהפוך למקצוע.

בהתחלה הלך בסדר, לפי התוכנית. לפני כשנה, למשל, ארחתי בביתי "בית קפה שוודי" במסגרת בתים פתוחים בישוב. נהנתי מכל רגע התכנון והביצוע. אפיתי, הכנתי, ארחתי, מכרתי.

למחרת נתקלתי ב- LCHF. במקרה. (או שלא?)

בהתחלה חשבתי שזה דיאטה. אחר כך התחכמתי, והבנתי. כבר לא רציתי לאפות לאנשים. לא רציתי "להרעיל" אותם. אבל – מה אעשה עם חלום חיי???

האם אני יכולה לוותר על חלום חיי?

האם אני יכולה לחנך את כולם?

בהתחלה עניתי "לא". אמרתי, כל אדם יכול להחליט לעצמו מה לאכול. חשבתי, לא חייבים להפסיק לחלוטין עם פחמימות. יש אירועים, יש חגיגות מיוחדות – גם אני אוכלת חתיכת עוגת יום הולדת פעם בכמה חודשים. אז למה שלא יחגגו עם העוגות שלי?

אבל, הפסקתי לתכנון, הפסקתי לפרסם, כמעט הפסקתי לאפות כלל.

אתמול השתתפתי ביריד אביב. אפיתי לחמים, עוגות ועוגיות. הכנתי גם מאפין על טהרת LCHF. את האמת – האפיה עדין היתה כעין ריפוי בעיסוק אבל הכי התרגשתי כאשר הצלחתי להמציא את המתכון למאפין ללא קמח וללא סוכר.

ואותו הדבר ביריד עצמו. בד"כ אני מדברת עם הלקוחות על המאפים שלי, על מתכונים משוודיה והכיף שבלישת הבצק ו … (אמרתי שאפיה הינה תשוקה אצלי?) אבל אתמול, אפס, לא היתה אותה הדינמיקה. מכרתי קצת מהלחמים והעוגיות, אז מכרתי. אבל – כאשר קנו ממני את המאפין, התרגשתי. והיה לי קשה להפסיק לדבר על נזיקי הפחמימות , על הורדת כמותן באכילה שלנו ו … (תשוקה חדשה?)

אז – מצד אחד תשוקת האפיה, מצד שני בעית הפחמימות … דילמה!

דילמה? כבר לא! חזרה למטבח! לנסות ולהתנסות על מאפים חדשים* 🙂

* טוב, אולי אחקה עד אחרי פסח…

2 תגובות על “דילמה …

  1. נעמה
    אפריל 22, 2011

    אני איתך 🙂

    הייתי קונדיטורית פעם ועכשיו אני אופה למשפחה (יש לי ילדות קטנות) ולא כמקצוע.
    פעם קמח וסוכר היו דרך פשוטה להגיע ללב אנשים (לא משנה איפה בעולם, לחם או עוגה עושים את זה) והיום כשאני מרגישה שזה לא נכון לאכול אותם, כאילו איבדתי יד.

    אבל כנראה שהפתרון הוא להשקיע את האנרגיות ואת היצירתיות ב"קונדיטוריה טובה". למצוא את הדרך שתיתן תוצרים שיהיו גם טעימים וגם תוכלי להאכיל בהם בלב שלם.

    (הגעתי אליך דרך הבלוג של קדמוני. נראה לי שתשמחי להכיר גם את מיקי http://www.paleostyle.com )

  2. דינה
    אפריל 22, 2011

    בהחלט אבדוק את הבלוג של מיקי, נראה מעניין. (קראתי על פליאו אך עוד לא בעברית.)

    ותודה שהגבת 🙂
    את מוזמנת להעביר את הקישור לבלוג שלי לעוד אנשים. רק כך נוכל לנסות להגביר את המודעות.

רוצה להוסיף תגובה?

מידע

ערך זה פורסם ב-אפריל 9, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 520 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 64,730 hits
