מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

אינסולין (IV) – "הקשיש"

כשהגוף בריא, הלבלב מייצר ומפריש אינסולין בהתאם לרמת הסוכר בדם. כאשר הרמה עולה נוצר יותר אינסולין וכאשר הרמה יורדת מופסק יצור האינסולין.

עם הזמן, כאשר הגוף מזדקן, הרגישות לכמות האינסולין הנדרשת מתכהה. הכבד למשל, מתקשה להרגיש שיש מספיק גלוקוזה בדם ומתחיל לייצר עוד קצת, והשרירים לא מצליחים לאסוף את הגלוקוזה מהדם ונשארים "רעבים" לאנרגיה. כתגובה הלבלב מייצר עוד קצת אינסולין כדי שהגוף יתפקד*. אך עם יותר אינסולין במערכת, הווסתים נעשים אפילו פחות רגישים וכך זה ממשיך סחור-סחור. הגענו למצב של "עמידות בפני אינסולין" (insulin resistance).

פעם התהליך הזה היה "נחלת" הקשישים שביננו – סוכרת "זקנה" או סוג 2. אבל היום, עם ריבוי אכילת פחמימות (גם פחמימות "אטיים"**)' פרוקטוזה, וסירופ תירס (ממתיק זול אשר נמצא בהרבה מאוד מוצרי מזון), אפשר להגיע לאותו מצב הרבה יותר מהר. לא סתם יש ריבוי סוכרת סוג 2 אצל צעירים …

* וכאשר האינסולין עולה הוא "נועל" עוד יותר שומן בתאי השומן …

* *בסופו של דבר כל סוגי הפחמימות מתפרקות לגלוקוזה, גם האטיים ביותר.

מודעות פרסומת

רוצה להוסיף תגובה?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

מידע

ערך זה פורסם ב-פברואר 24, 2011 מאת ב-כללי ותויגה ב-, .

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 520 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 64,730 hits
%d בלוגרים אהבו את זה: