מי צריך פחמימות

לנהל אורח חיים LCHF בישראל

רשימת קניות

זוהי רשימה כללית לעזור בקניות למי שמתחיל LCHF. חילקתי את המזונות לבסיסיים יותר ותוספות ובכוונה לא ציינתי כמויות היות ולכל אחד יש מטרות ותקציב אחרים.

מוצרים בסיסיים

חלבונים – דגים, עופות, בשר, ביצים

  • כל אחד לפי הטעם והכיס – כדאי לחפש מבצעים, לקנות קצת יותר ולהקפיא לשימוש עתידי
  • לשים לב למוצרי נקניק, פסטרמה, הרינג וכו' – הרבה מהם מכילים סוכרים, עמילנים, וכל מיני תוספות אחרות (אם הסוכרים אך ורק ברוטב ניתן לאכול את המוצר אחרי שטיפה)
  • שימורים כגון טונה, סרדינים וכו' – עדיף במים או שמן זית

שומנים – חמאה, שמן זית, שמן קוקוס

  • שמן קוקוס וזית – כבישה קרה בלבד

פחמימות – ירקות שגדלים מעל הקרקע

  • כמעט כל הירקות שגדלים מעל הקרקע מופחתי פחמימות ולכן אפשר לגוון הרבה מאוד
  • יש לזכור שתירס אינו ירק!
  • יש גם הרבה שורשים כמו בצל, גזר, צנונית וכו' שמכילים כמות 'סבירה' של פחמימות, וכן סגולות אחרות, ולכן כדאי לצרף אותם לתפריט. ('סביר' = כל אחד והמטרות שלו)
  • זיתים, חמוצים, וכו' – לשים לב שאין תוספות סוכר וכו' במים

מוצרים שיש לבחור בהתאם למצב בריאותי ומטרות

מוצרי חלב:

  • גבינה צהובה וגבינות שמנות אחרות
  • מוצרי חלב אחרים כגון גבינת קוטג', שמנת חמוצה וכו' – תמיד לבחור את המוצר השמן יותר
  • שמנת – כדאי לבחור את המוצר עם כמה שפחות תוספות

פירות:

  • תתייחסו לפירות כאל ממתקים – לאכול רק מעט וכדאי רק פירות שבעונה

שונות:

  • טחינה – יכול להוות כשומן לסלט אבל מכיל גם פחמימות!
  • חלב/מי קוקוס – כדאי לבחור כמה שיותר שומני, אם כמה שפחות תוספות (או תעשו לבד)
  • פתיתי קוקוס, שקדים ואגוזים שמנים למיניהם (ברזיל, לוז, מלך, פקאן, מקדמיה), זרעים כגון חמניה, דלעת וכו' – לשים לב שאין תוספות כאשר קונים בשקיות מוכנות. בוטנים אינם אגוזים!
  • שוקולד – 85% ומעלה
מודעות פרסומת

לאתר LCHF ישראל

LCHF ישראל - האתר הרשמי

הזן את האימייל שלך כדי להרשם לבלוג ולקבל עדכונים על רשומות חדשות באימייל.

הצטרפו אל 1,218 שכבר עוקבים אחריו

Blog Stats

  • 75,867 hits
%d בלוגרים אהבו את זה: